Τετάρτη 10 Αυγούστου 2011

Το νέο τρομοσχέδιο.

Αν και διανύουμε περίοδο καλοκαιριού, που πάντα λίγο πολύ επικρατεί ένα γενικότερο κλίμα χαλάρωσης, τα κύματα αναδιάρθρωσης, «εκσυχρονισμού», «εξυγίανσης» και «κάθαρσης» δεν έχουν σταματήσει να διασχίζουν την χώρα απ΄άκρη σ΄ άκρη, αναγκάζοντας μας να επιπλέουμε με μπρατσάκια και σωσίβια, αν και είμαστε δεινοί κολυμβητές. Στο πέρασμά τους συμπαρασύρουν ότι στέκεται στο διάβα τους, ανθρώπους και πράγματα, τύφλα να ΄χει το τσουνάμι, μη αφήνοντας τίποτα όρθιο.




Από την ορμή των κυμάτων που διαπερνά κάθε τομέα της ζωής αυτού του τόπου δεν θα μπορούσε να λείπει και ο αθλητικός - οπαδικός χώρος, παίρνοντας με την σειρά του θέση στην λαιμητόμο.




Έτσι μέρες καλοκαιρινές που είναι και ως γνωστών τα «καλύτερα» νομοσχέδια πάντα περνάνε κατακαλόκαιρο υπό την «σκιά» που τους χαρίζουν οι ομπρέλες θαλάσσης μη τυχόν και «καούν», ήρθε ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Παύλος Γερουλάνος, να προαναγγείλει μέσα από συνέντευξη τύπου στις 26 Ιουλίου με αφορμή την συνάντηση του πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρεού, με τον πρόεδρο της Ουέφα, Μισέλ Πλατινί και εν συνεχεία να αναγγείλει στις 8 Αυγούστου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ένα νέο νομοσχέδιο που τιτλοφορείται «Αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα, της φαρμακοδιέργεσης, των προσυνεννοημένων αγώνων και λοιπές διατάξεις».




To νέο νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί προς τα τέλη του μήνα περιλαμβάνει νέα και παλιά μέτρα που αφορούν το καθεστώς λειτουργίας των συνδέσμων, την διεξαγωγή των οργανωμένων μετακινήσεων, την διάθεση των εισιτηρίων, την αυστηριοποίηση των ποινικών κυρώσεων και μια σειρά άλλων ζητημάτων..




Ήδη όπως αναμενόταν έτυχε θερμής υποδοχής από τα μέσα μαζικής υποστήριξης ενώ ο υπεύθυνος Αθλητισμού της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Ιωαννίδης, ανέφερε στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της βουλής, πως «οι εχθροί του αθλητισμού είναι η βία, το ντόπινγκ και τα στημένα παιχνίδια», λέγοντας παράλληλα ότι «η Πολιτεία ποτέ δεν ήταν αυστηρή με τις ομάδες». "Οι ποινές πρέπει να αυστηροποιηθούν και να κωδικοποιηθούν. Ο κόσμος δεν πιστεύει αυτή τη στιγμή ότι υπάρχει ισονομία", προϊδεάζοντας μας για το τι θα επακολουθήσει. Της ψήφισης δηλαδή ολόκληρου του νομοσχεδίου από το σύνολο των κοινοβουλευτικών κομμάτων όπως έχει γίνει κατά το παρελθόν σε ανάλογες περιπτώσεις.




Το κράτος ανά περιόδους, τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν και το ποια εκδοχή πιστεύει ότι θα το οδηγήσει συντομότερα στην επίτευξη των στόχων του, περνάει περισσότερο ή λιγότερο «ελαστικά» νομοσχέδια προκειμένου να βρεθεί κάποια στιγμή η χρυσή φόρμουλα που θα το ανυψώσουν στον παράδεισο. Χωρίς να είμαι της άποψης ότι υπάρχουν καλά και κακά νομοσχέδια αφού όλα επιτελούν τον ίδιο σκοπό, απλώς στην παρούσα φάση περισσότερο ή λιγότερο «ανεκτά», το νέο νομοσχέδιο έρχεται να διευρύνει και να επεκτείνει τον ήδη ασφυκτικό έλεγχο των οπαδών και των φιλάθλων, σε ατομική και συλλογική βάση, από τις αρμόδιες θεσμοθετημένες αρχές και τις Π.Α.Ε. και να ρυθμίσει τους όποιους ανοικτούς λογαριασμούς των κρατικών φορέων με τις ποδοσφαιρικές ανώνυμες εταιρίες




Η υπόθεση των στημένων και οι δομικές δυσλειτουργίες του συστήματος, η διαρκείς σκανδαλολογία, η στοχοποίηση και ενοχοποίηση των πάντων ως πηγών διαφθοράς, η βαθιά τομή στο κράτους, το κλίμα εξυγίανσης, οι υποτιθέμενες εκ βαθέων και ειλικρινείς προθέσεις των αρχόντων, το "τώρα ή ποτέ" που αιωρείται επί μονίμου βάσεως στον αιθέρα, είναι μια άριστη ζύμη για να πλάσεις «κουλουράκια».. πόσο δε να πιστεύεις συνάμα ότι είναι καλοφτιαγμένα, νόστιμα και ότι θ΄αρέσουν σε όλους.




Η επιτυχία ή αποτυχία του υποψήφιση νομοσχεδίου και η πρακτική εφαρμογή του θα κριθεί όχι φυσικά από την διάθεση που θα δείξουν οι αρμόδιοι φορείς, αλλά από την αντιμετώπιση που θα έχει, την αποδοχή ή μη και της (αντί) στάσης που θα συναντήσει από αυτούς που τους αφορά άμεσα. Δηλαδή όλους εμάς, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.




Ακολουθεί το πρώτο σκέλος του νέου νομοσχεδίου («αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα») που μας ενδιαφέρει στην παρούσα φάση.


Για την ΔΕΑΒ
..


Mε το νέο νομοσχέδιο ανασυγκροτείται η Διαρκής Επιτροπή Αντιμετώπισης Βίας (Δ.Ε.Α.Β.) η οποία θα αποτελείτε από 11 μέλη. 6 άτομα θα προέρχονται από τον χώρο της επιστήμης με γνωστικό αντικείμενο τη νομική, την ψυχολογία, την κοινωνιολογία, την παιδαγωγική, την εγκληματολογία και την επικοινωνία. 2 άτομα θα είναι «εγνωσμένου κύρους» στελέχη από τον αθλητικό χώρο. 1 άτομο θα είναι εκπρόσωπος του Υπουργείου «Δικαιοσύνης», που θα ορίζετε από τον υπουργό «δικαιοσύνης» και 2 άτομα θα είναι ανώτατοι αξιωματικοί της ελληνικής αστυνομίας που θα ορίζονται από τον υπουργό «προστασίας» του πολίτη.


Τα μέλη της Δ.Ε.Α.Β. μαζί με τους αναπληρωτές τους θα υπηρετούν 3 έτη θητεία, ενώ θα έχουν την υποχρέωση να ορίζουν τον πρόεδρο, τον αναπληρωτή του και τον γραμματέα του σώματος.


Στον πρόεδρο, τον αναπληρωτή του, τον γραμματέα και τα μέλη της επιτροπής θα δίνετε μηνιαία αποζημίωση, που το μέγεθος της θα εκτιμάτε από τους υπουργούς Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού, ενώ θα ορίζονται και τα κονδύλια που θα διατίθενται για τα έξοδα και τις εν γένει δαπάνες της Δ.Ε.Α.Β.


Οι αθλητικές ομοσπονδίες, επαγγελματικές ενώσεις και συλλογικοί φορείς εκπροσώπησης αθλητών, διαιτητών, προπονητών και φιλάθλων θα ορίζουν τους εκπροσώπους τους στην Δ.Ε.Α.Β. και οι οποίοι θα συμμετέχουν στις συνεδριάσεις και εργασίες της μετά από κλήση της επιτροπής, χωρίς να έχουν δικαίωμα ψήφου..


Όσον αφορά το ποινικό σκέλος του νέου νομοσχεδίου
..


Σε περίπτωση καταδίκης για μια σειρά από πράξεις, το δικαστήριο επιβάλλει ποινή στον καταδικασθέντα από 2 έως 5 χρόνια, απαγόρευσης προσέλευσης και παρακολούθησης αθλητικών εκδηλώσεων, εντός και εκτός ελληνικής επικράτειας, στις οποίες μετέχει η ομάδα, σε αγώνα της οποίας, τελέσθηκαν οι κατηγορίες. Το δικαστήριο μπορεί επίσης να απαγορεύσει και την παρακολούθηση οποιασδήποτε άλλης αθλητικής συνάντησης, αν από τις περιστάσεις και με βάση την προσωπικότητα του καταδικασθέντα κρίνει ότι αυτός είναι επικίνδυνος για την ομαλή τέλεση των αθλητικών εκδηλώσεων.


Κατά την διάρκεια ισχύς της ποινής ο καταδικασθέντας διατάσσεται να εμφανίζετε στο αστυνομικό τμήμα του τόπου κατοικίας ή διαμονής του πριν από την έναρξη της αθλητικής συνάντησης και να παραμένει σε αυτό ή σε χώρο άμεσης εποπτείας της αστυνομικής αρχής, δύο ώρες πριν την έναρξη της, έως δύο ώρες μετά τη λήξη της.


Τα ίδια ισχύουν και στην περίπτωση που ο καταδικασθέντας είναι ανήλικος.


Αν ο καταδικασθέντας παραβιάσει τις παραπάνω υποχρεώσεις που απορρέουν από την επιβολή της παρεπόμενης ποινής, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης μέχρι 3 μήνες, η οποία δεν μετατρέπετε σε χρηματική ούτε αναστέλλεται, καθώς και με χρηματικό πρόστιμο. Εφ ΄όσον η ανωτέρω παραβίαση γίνετε κατά την διάρκεια αναστολής της κύριας ποινής, διακόπτετε η αναστολή και η κύρια ποινή εκτίεται χωρίς την δυνατότητα μετατροπής της.


Σε περίπτωση αναβολής ή διακοπής της εκδίκασης των αδικημάτων, το δικαστήριο έχει την δυνατότητα να επιβάλει ως περιοριστικό όρο στον κατηγορούμενο την υποχρέωση εμφάνισης του στο αστυνομικό τμήμα της κατοικίας ή της περιοχής του και η παραβίαση του περιοριστικού όρου τιμωρείται με ποινή φυλάκισης μέχρι 1 χρόνο, η οποία δεν αναστέλλεται και δεν μετατρέπετε σε χρηματική.


Με το νέο νομοσχέδιο έχουμε επαναφορά του ιδιώνυμου με 2 επιπλέον προϋποθέσεις
.


Η ποινή για μια σειρά από κατηγορίες δεν αναστέλλεται, ούτε μετατρέπετε σε περίπτωση που ο κατηγορούμενος κατά την τέλεση των πράξεων χρησιμοποίησε όπλο ή κάθε άλλου είδους μέσο, ικανό και πρόσφορο να προκαλέσει κίνδυνο για την ζωή και την σωματική ακεραιότητα τρίτων ή μαρτυρείται αντικοινωνικότητα του κατηγορούμενου και σταθερή ροπή του σε διάπραξη νέων αδικημάτων στο μέλλον απο την βαρύτητα της πράξης, τις περιστάσεις τέλεσής της, απο τα αίτια που των ώθησαν σε αυτήν και την προσωπικότητά του.


Ακόμη σε περίπτωση καταδίκης για μια σειρά απο πράξεις δεν επιτρέπετε η μετατροπή της στέριτικής της ελευθερίας ποινής σε χρηματική και δεν δίνετε χορηγείτε αναστολή εκτέλεσης της ποινής, όταν ο κατηγορούμενος είναι υπότροπος ή τελεί κατά συνήθεια τις πράξεις για τις οποίες κατηγορείτε και όταν κρίνετε απο τις περιστάσεις τέλεσης ως ιδιαίτερα επικύνδυνος για τη ζωή ή τη σωμτική ακαιρεότητα ή την περιουσία τρίτων ή την ομαλή εκτέλεση των αθλητικών εκδηλώσεων.


Επίσης για πρώτη φορά εισάγετε στο νομικό
- ποινικό πλαίσιο της αντιμετώπισης οργανωμένης βίας με αφορμή ή αιτία αθλητικές εκδηλώσεις, η έννοια της οργάνωσης (στην πλημμελιματική της μορφή).


Όποιος συγκροτεί ή εντάσσεται ως μέλος σε δομημένη και με διαρκεί δράση ομάδα απο 3 ή περισσότερα πρόσωπα (οργάνωση) και επιδιώκη την διάπραξη των αδικημάτων του άρθρου 41 ΣΤ του νόμου 2725/1999 (Α21) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον 3 ετών. Ενώ στην περίπτωση αυτή ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 253 Α του κώδικα ποινικής δικονομίας περί ειδικών ανακριτικών πράξεων και οι διατάξεις για την προστασία μαρτύρων του άρθρου 9 του νόμου 2928/2001..


Όσον αφορά τα διοικητικά μέτρα κατά της
«βίας» στα γήπεδα..


Αυτά περιλαμβάνουν τον αρμόδιο για τον αθλητισμό υπουργό και τον υπουργό «Προστασίας» του Πολίτη να μπορούν να αποφασίζουν σε εξαιρετικές περιπτώσεις για:

  1. την απαγόρευση διάθεσης εισιτηρίων για οποιονδήποτε αγώνα ή την χρονική μετάθεση οποουδήποτε αγώνα.
  2. την απαγόρευση μετακίνησης οπαδών στην έδρα αντίπαλης ομάδας, διαρκώς ή προσκαίρως.
  3. την αλλαγή του τόπου διεξαγωγής μιας αθλητικής συνάντησης.
  4. τη λήψη κάθε πρόσφορου προληπτικού μέτρου, αν τούτο απαιτείται για την αποτροπή επεισοδίων.

Σε περίπτωση παραβίασης των παραπάνω διοικητικών μέτρων, καθώς και οποιουδήποτε άλλου μέτρου έχει ληφθεί, η οποία πιστοποιήτε απο την Δ.Ε.Α.Β. με κάθε πρόσφορο αποδεικτικό μέσο, επιβάλλεται απο τον αρμόδιο για τον αθλητισμό υπουργό σε βάρος της υπαίτιας διοργανώτριας αρχής, διοικητικό πρόστιμο, ποσού έως 1.000.000 ευρώ. Για την άσκηση αίτησης αναστολής εκτέλεσης κατά της σχετική πράξης, απαιτείται επί ποινή απαραδέκτου, η προηγούμενη καταβολή του 25% του προστίμου που έχει επιβληθεί.


Όσον αφορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο
..


Για την έκδοση, διάθεση και γενικά για τον έλεγχο της διακίνησης των εισιτηρίων, εφαρμόζετε απο τις οικίες διοργανώτριες των αγώνων αρχές, ηλεκτρονικό σύστημα. Οι ρυθμίσεις περιλαμβάνουν, ιδίως, την έκδοση κάρτας φιλάθλου, την δημιουργία κεντρικής βάσης δεδομένων φιλάθλων, καθώς και συστήματος κεντρικής διαχείρισης εισιτήριων θεάματος, που να συνεργάζετε, μέσω της κάρτας φιλάθλου, με την κεντρική βάση δεδομένων.


Σχετικά με τις οργανωμένες μετακινήσεις
..


Τα αθλητικά σωματεία, είτε οι Ανώνυμες Αθλητικές Εταιρίες (Α.Α.Ε.) ή τα Τμήματα Αμοιβομένων Αθλητών (Τ.Α.Α.), οφείλουν να μισθώνουν το μαζικό μέσο μεταφοράς που πρόκειται να χρησιμοποιήσουν οι οπαδοί τους μέλη Λεσχών, προκειμένου να προσέλθουν ή να αποχωρήσουν οργανωμένα απο μια αθλητική συνάντηση. Ως οργανωμένη μετακίνηση χαρακτηρίζετε και η καθ΄ οιονδήποτε τρόπο οργάνωση ταυτόχρονης μετακίνησης με περισσότερα μεταφορικά μέσα ιδιωτών. Ο γενικός γραμματές αθλητισμού μπορεί με απόφαση του, ύστερα απο γνωμοδότηση της Δ.Ε.Α.Β. και της ΕΛ.ΑΣ, να απαγορεύση την οργανωμένη μετακίνηση φιλάθλων.


Κατά τις μετακινήσεις αυτές το οικείο αθλητικό σωματείο διαθέτει το αναγκαίο προσωπικό ασφαλείας το οποίο επιβαίνει στο ως άνω μέσο για την συνοδεία των φιλάθλων. Ο φορέας εκμετάλλευσης μαζικού μέσου μεταφοράς υποχρεώνετε να αρνείται τη χρήση του για τον ανώτερο σκοπό, εφόσον δεν συντρέχουν οι ως άνω προυποθέσεις. Με κοινή απόφαση των υπουργών «Πολιτισμού» και Τουρισμού, «Προστασίας» του Πολίτη και Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, προσδιορίζονται τα μαζικά μέσα μεταφοράς για τα οποία ισχύει η εν λόγω υποχρέωση, καθορίζετε το ελάχιστο περιεχόμενο μιας τέτοιας σύμβασης, οι αναγκαίες εγγυήσεις για τη μη φθορά του μαζικού μέσου και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.


Η διενέργεια οργανωμένης μετακίνησης οπαδών απο μή δικαιούμενους προς τούτο ή η παραβίαση της απαγόρευσης οργανωμένης μετακίνησης επισύρει για τον διοργανωτή της μετακίνησης, τον ιδιοκτήτη του μεταφορικού μέσου, εφόσον γνώριζε ότι διαθέτει το μεταφορικό του μέσο για παρανόμως οργανωμένη παράνομη μετακίνηση, τον οδηγό και τον χρήστη αυτού, ποινή φυλάκισης μέχρι 3 έτη και χρηματική ποινή. Αν η συντελούμενη απαγορευμένη ή παράνομη μετακίνηση έχει ώς συνέπεια την δημιουργεία σοβαρών επεισοδίων ή άλλων πράξεων βίας, ο διοργανωτής της μετακίνησης και ο χρήστης του μεταφορικού μέσου τιμωρούνται με φυλάκιση τουλάχιστον 2 ετών.


Οι μετέχοντες σε οργανωμένη ή παράνομα οργανωμένη μετακίνηση φιλάθλων τιμωρούνται με ποινή φυλάκισης μέχρι 1 έτους και χρηματική ποινή. Σε περίπτωση υποτροπής ή εάν κατά την μετακίνηση βρέθηκαν όπλα, εύφλεκτες ύλες, εκρηκτικά, ναρκωτικά και γενικώς αντικείμενα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την «διατάραξη» της διεξαγωγής αθλητικής συνάντησης, η ποινή που επιβάλλετε στους κατέχοντες αυτά, δεν μετατρέπετε σε χρηματική ούτε αναστέλλεται. Επίσης επιβάλλετε στον ιδιοκτήτη του μέσου μεταφοράς, ανεξάρτητα απο τις άλλες ποινές που αναφέρονται πιο πάνω, επιπρόσθετο διοικητικό πρόστιμο 50.000 - 80.000 ευρώ και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες.


Εάν μέλη Λέσχης φίλων αθλητικού σωματείου κινήθηκαν οργανωμένα και ενήργησαν πράξεις βίας κατά προσώπον ή πραγμάτων ή δεν συμμορφώθηκαν με τις αποφάσεις της αρμόδιας αρχής, κατά τη μετάβασή τους σε γήπεδο ή σε χώρο γηπέδου ή κατά την αποχώρησή τους μετά την λήξη του αγώνα, απαγορεύετε στο οικείο αθλητικό σωματείο να οργανώση ομαδική μετακίνηση για τους επόμενους αγώνες της αγωνιστικής σεζόν. Αν υπολοίπονται λιγότεροι απο 5 αγώνες για την λήξη της αγωνιστικής περιόδου, η απαγόρευση εκτείνετε και στους 5 πρώτους εκτός έδρας αγώνες της επόμενης αγωνιστικής χρονιάς, στην οποία συμμετέχει το αθλητικό σωματείο. Τα μέλη της διοίκησης και οι εκπρόσωποι του αθλητικού σωματείου που παραβιάζουν την απαγόρευση, τιμωρούνται με φυλάκιση τουλάχιστον 3 μηνών.


Σχετικά με τους συνδέσμους
..


Οι Λέσχες Φίλων αθλητικού σωματείου (εφεξής Λέσχες) είναι ενώσεις φυσικών προσώπων που αποβλέπουν στην με κάθε νόμιμο τρόπο ενίσχυση ή υποστήριξη των αθλητικών σωματείων. Οι Λέσχες οφείλουν να καλλιεργούν και να προάγουν τις αρχές του «ευ αγωνίζεσθαι» και του φίλαθλου πνεύματος κατά τρόπον που το πράττουν και όλες οι υπόλοιπες αρχές. Τα οικεία αθλητικά σωματεία δικαιούνται να ασκούν δια εκπροσώπου τους εποπτεία και έλεγχο στις Λέσχες και ενέχονται πλήρως για πράξεις «βίας» που τελούν τα μέλη τους κατά τις οργανωμένες μετακινήσεις τους, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την λήξη των αθλητικών εκδηλώσεων.


Εποπτευούσα κρατική αρχή για τις Λέσχες είναι η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού.


Μέλος Λέσχης μπορεί να είναι όποιος έχει μόνιμη κατοικία ή σταθερή διαμονή στην Ελλάδα, έχει συμπληρώσει το 16ο έτος της ηλικίας του και δεν συτρέχει στο πρόσωπό του κάποιο κώλλυμα του άρθρου 3 του παρόντος νόμου. Η Λέσχη εκδίδει υποχρεωτικά δελτίο ταυτότητας για κάθε μέλος της, με ισχύ 1 έτους.


Προκειμένου το αρμόδιο πρωτοδικείο να προβεί στην αναγνώριση της Λέσχης, απαιτείται πλέον των όσων προβλέπονται, να επισυναφθούν στην αίτηση αναγνώρισης:

  1. γραπτή συναίνεση της διοίκησης του οικείου αθλητικού σωματείου.
  2. απόσπασμα του ποινικού μητρώου των ιδρυτικών μελών απο το οποίο προκύπτει ότι δεν συντρέχει κάποιο απο τα κωλύματα του άρθρου 3 του παρόντος νόμου.
  3. υπεύθυνη δήλωση του νόμου 1599/1986 (ΦΕΚ 75 Α΄) κάθε ιδρυτικού μέλους ότι δεν εκτίει ποινή που του έχει αποδοθεί κατά τις διατάξεις των παράγραφων 2 και 3 του άρθρου 130 του παρόντος νόμου.

Να προβλέπετε σε διατάξεις του καταστατικού ότι:

  1. η Λέσχη διαθέτει την έγγραφη συναίνεση του αθλητικού σωματείου.
  2. δεν μπορεί να είναι μέλος πρόσωπο στο οποίο συντρέχουν τα κωλύματα των περιπτώσεων β΄ και γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του παρόντος νόμου ή πρόσωπο που εκτίει ποινή.
  3. επιβάλλονται πειθαρχικές κυρώσεις αποβολής απο την Λέσχη, σε όποιο μέλος διαπράτει πράξεις «βίας» με αφορμή αθλητικές εκδηλώσεις.

Κάθε Λέσχη τηρεί υποχρεωτικά βιβλίο μητρώου μελών και βιβλίο εσόδων - εξόδων, τα οποία πριν απο τη χρήση τους θεωρούνται απο τον περιφερειάρχη ή απο άλλο εξουσιοδοτημένο απο αυτόν όργανο. Σε περίπτωση διενέργειας πράξεων παράδοσης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, που υπάγονται στον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας, το βιβλίο εσόδων - εξόδων θεωρείτε και απο την αρμόδια Δ.Ο.Υ.


Η Λέσχη μπορεί να διατηρεί κατά τόπους παραρτήματα εφόσον:

  1. προβλέπετε απο το καταστικό της.
  2. υπάρχει σχετική απόφαση του διοικητικού συμβουλίου ή της γενικής συνέλευσης της Λέσχης σύμφωνα με το καταστατικό.
  3. έχει οριστεί υπεύθυνος λειτουργίας του παραρτήματος και έχει γνωστοποιηθεί στην εποπτευούσα και στην οικεία αστυνομική αρχή.

Η Λέσχη ή τα παραρτήματα της μπορεί να έχει γραφεία μετά απο άδεια της αρμόδιας αστυνομικής αρχής, η οποία χορηγήται, εφόσον προσκομιθεί σε αυτήν αντίγραφο του εγγεκριμένου κατά του παρόντα νόμου καταστατικού, πρόσφατο πιστοποιητικό εγγραφής της Λέσχης στο βιβλίο σωματείων του οικείου Πρωτοδικείου και έχει ορισθεί υπεύθυνος για την λειτουργεία του γραφείου. Η άδεια εκδίδεται στο όνομα του υπεύθυνου για την λειτουργία του γραφείου, με ισχύ 2 χρόνια και αναννεώνετε με τους ίδιους όρους με τους οποίους χορηγήτε.


Η αστυνομία προβαίνει υποχρεωτικά στη σφράγιση κάθε χώρου που χωρίς την απαραίτητη άδεια, στεγάζει με οποιονδήποτε τρόπο τη λειτουργία γραφείων Λέσχης ή άλλες δραστηριότητες ενίσχυσης ή υποστήριξης αθλητικού σωματείου, έστω κι αν ο χώρος λειτουργεί στ΄ όνομα τρίτου προσώπου ή την εκμετάλλευσή του έχει τρίτο πρόσωπο.


Όποιος λειτουργεί τα ως άνω γραφεία χωρίς άδεια της αρμόδιας αστυνομικής αρχής ή παραβιάζει την σφραγίδα που έθεσε η αστυνομική αρχή στους χώρους αυτού, τιμωρείται με την ποινή που προβλέπετε απο τις διατάξεις του άρθρου 178 του ποινικού κώδικα.


Κάθε Λεσχη υποχρεούτε μέσα στον μήνα Ιούλιο κάθε έτους να υποβάλλει στην γενική γραματεία αθλητισμού ή σε άλλο εξουσιοδοτημένο απο αυτήν όργανο της κεντρικής ή της περιφερειακή διοίκησης:

  1. επίσημο αντίγραφο του μητρώου μελών.
  2. υπεύθυνη δήλωση του νόμου 1599/1986 των νόμιμων εκπροσώπων της για το εάν διαθέτει παραρτήματα και ποια είναι τα παρατήματα αυτά.
  3. αντίγραφο ποινικού μητρώου των μελών του διοικητικού συμβουλίου της Λέσχης.
  4. υπεύθυνες δηλώσεις του νόμου 1599/1986 των μελών της ότι στο πρόσωπό τους δεν συντρέχει κάποιο απο τα κωλύματα των περιπτώσεων β΄ και γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 3 και ότι δεν εκτίουν ποινή που τους έχει επιβληθεί κατά τις διατάξεις των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 130.
Με απόφασή του ο υπουργός «Πολιτισμού» και Τουρισμού μπορεί να αναθέσει τον έλεγχο της τήρησης της υποχρέωσης αυτής των Λεσχών, στο ελεγκτικό συμβούλιο του άρθρου 52 ή στην Επιτροπή Επαγγελματικού «Αθλητισμού».

5. γραπτή αννανέωση της συναίνεσης του οικείου αθλητικού σωματείου για την λειτουργία της Λέσχης.


Τη διάλυση Λέσχης μπορούν να ζητήσουν απο το αρμόδιο δικαστήριο το οικειο αθλητικό σωματείο και η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Λόγος διάλυσης αποτελεί ιδίως:

  1. η παραβίαση των υποχρεώσεων που απορρέουν απο το παρόν άρθρο, καθώς και απο τις διατάξεις σχετικά με την διάθεση εισιτηρίων αθλητικών συναντήσεων και την ομαδική μετακίνηση φιλάθλων.
  2. η λειτουργία γραφείων χωρίς την προβλεπόμενη άδεια.
  3. η γραπτή ανάκληση ή η μη αναννέωση της συναίνεσης του οικείου αθλητικού σωματείου για την λειτουργία της Λέσχης.

Τα οικεία αθλητικά σωματεία σε περίπτωση παράνομων πράξεων βίας κατά προσώπον ή πραγμάτων απο μέλη Λέσχης φίλων τους, εξ αφορμής αθλητικής εκδήλωσης, υποχρεούνται να διευκολύνουν το έργο της αστυνομίας με την γνωστοποίηση σε αυτές των στοιχείων της ταυτότητας των υπαιτίων και ευθύνονται με τα πρόσωπα αυτά εις ολόκληρον για τη ζημιά που προξένησαν σε τρίτους. Τα ως άνω αθλητικά σωματεία έχουν, μετά την καταβολή της αποζημίωσης, δικαίωμα αναγωγής κατά των υπαιτίων.


Οι Λέσχες φίλων αθλητικών σωματείων οφείλουν απο την ισχύ του νέου νομισχεδίου εντός 12 μηνών (μέχρι τον Αύγουστο του 2012) να αιτηθούν της αναγνώρισης τους απο το αρμόδιο Πρωτοδικείο. Η μη υποβολή της αίτησης αποτελεί λόγω διάλυσης.


Μερικά δοιηκιτικά ακόμη μέτρα της λειτουργίας ενός αγώνα
..


Ο καθορισμός των ζωνών ή τμημάτων κερκίδων αθλητικών εγκαταστάσεων στις οποίες δεν επιτρέπετε η παρουσία θεατών ως και η μείωση του αριθμού θεατών, αποτελεί ευθύνη της αστυνομίας.


Ο χαρακτηρισμός ενός αγώνα ως υψηλού κινδύνου γίνετε με απόφαση του γενικού γραμματέα αθλητισμού ύστερα απο πρόταση της αστυνομίας και την γνώμη της Δ.Ε.Α.Β.


Για τις εταιρίες ιδιωτικής φύλαξης
..


Οι Π.Α.Ε. που αγωνίζονται στα εθνικά επαγγελματικά πρωταθλήματα Α΄ και Β΄ εθνικής κατηγορίας ποδοσφαίρου και οι Κ.Α.Ε. της Α1 εθνικής κατηγορίας μπάσκετ, υποχρεούνται να προσλαμβάνουν πιστοποιημένες ιδιωτικές εταιρίες φύλαξης για την εφαρμογή των μέτρων «ευταξίας» των γηπέδων και της συνοδείας των φιλάθλων τους. Την ίδια υποχρέωση έχουν και τα λοιπά αθλητικά σωματεία, Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α. στις περιπτώσεις που οφείλουν να μισθώνουν μαζικό μέσο μεταφοράς για την οργανωμένη μετακίνηση των οπαδών τους.


Οι ανωτέρω εταιρίες απαιτείτε να πιστοποιούνται και να ειδικεύονται σε ειδικά θέματα παροχής υπηρεσιών ασφαλείας, για την συνοδεία και επιτήρηση οργανωμένων φιλάθλων εντός και εκτός αθλητικών εγκαταστάσεων και τήρησης «ευταξίας» στους χώρους των εξεδρών των γηπέδων και στους χώρους στάθμευσης.


Καταστάσεις με τα στοιχεία ταυτότητας και της διεύθυνσης κατοικίας του προσωπικού ασφαλείας καταρτίζονται με ευθύνη των αθλητικών σωματείων που προσλαμβάνουν το προσωπικό αυτό και παραδίδονται στην αρμόδια αστυνομική αρχή, στη Δ.Ε.Α.Β., στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και στη διοργανώτρια αρχή, το αργότερο 48 ώρες πριν την έναρξη κάθε αγώνα.


Στις παραπάνω καταστάσεις συμπεριλαμβάνονται και οι οριζόμενοι κατά περίπτωση απο τα αθλητικά σωματεία υπεύθυνοι κατά τομέα δραστηριότητας. Οι ιδιωτικές εταιρίες συνεργάζονται με την αστυνομία για την επιβολή των λαμβανόμενων μέτρων «ευταξίας». Τα ειδικότερα καθήκοντα του προσωπικού ασφαλείας σε κάθε συγκεκριμένο αγώνα καθορίζονται απο τον υπεύθυνο ασφαλείας αγώνων και είναι ιδίως:

  1. η τήρηση της «ευταξίας» κατά τις ομαδικές οργανωμένες μετακινήσεις οπαδών προς και από τις αθλητικές εγκαταστάσεις στο πλαίσιο των λαμβανόμενων μέτρων.
  2. η τήρηση της «ευταξίας» στους χώρους στάθμευσης των γηπέδων.
  3. η τήρηση της «ευταξίας» και της σειράς προταιρεότητας στις εισόδους των αθλητικών εγκαταστάσεων.
  4. η τοποθέτηση των θεατών στις εξέδρες των αθλητικών εγκαταστάσεων, σύμφωνα με τα όσα αποφασίστηκαν απο την αρμόδια αστυνομική αρχή και η υποβοήθηση των αστυνομικών δυνάμεων για τον διαχωρισμό των φιλάθλων των αγωνιζόμενων ομάδων, καθώς και για την αποτροπή εισόδου των φιλάθλων στον αγωνιστικό χώρο.

Στα καθήκοντα των εταιριών ασφαλείας περιλαμβάνετε και το προβλεπόμενο δικαίωμα να συλλαμβάνουν τους δράστες πράξεων «βίας» στις περιπτώσεις αυτόφορων αδικημάτων και να τους παραδίδουν αμέσως στην παριστάμενη αστυνομική αρχή.


Ο σωματικός έλεγχος των προσερχόμενων φιλάθλων γίνετε μόνο απο την αστυνομική αρχή, όργανα της οποίας παρίστανται στις θύρες εισόδου του γηπέδου. Το προσωπικό των εταιριών ασφαλείας έχει το δικαίωμα να ζητά την επίδειξη του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ή κάθε άλλου νομιμοποιητικού εγγράφου, κάθε προσώπου που εισέρχετε στο γήπεδο. Σε περίπτωση που προσερχόμενος φίλαθλος αρνηθεί τον σωματικό έλεγχο ή δεν επιδεικνύη την ταυτότητα ή κάθε άλλο νομιμποιητικό έγγραφο, η αστυνομία ή το προσωπικό των εταιριών δικαιούνται να μην επιτρέπουν την είσοδό του στο γήπεδο.


Για την πρόσκαιρη απαγόρευση εισόδου στο γήπεδο
..


Οι διοργανώτριες αρχές των πρωταθλημάτων και οι γηπεδούχες ομάδες έχουν δικαίωμα να απαγορεύσουν προσκαίρως την είσοδο στο γήπεδο σε κάθε άτομο, το οποίο κατ΄εκτίμηση των περιστάσεων και της συμπεριφοράς του, ενδέχετε να δημιουργήσει επεισόδια σε αυτό. Η απόφαση αυτή γνωστοποιείται στην επιτόπια αστυνομική αρχή.


Όσον αφορά την παρακολούθηση με ηλεκτρονικά μέσα
..


Κατόπιν άδειας του κατά τόπο εισαγγελέα ή αθλητικού εισαγγελέα επιτρέπετε η βιντεοσκόπηση ή η καταγραφή με ανάλογα μέσα των πράξεων «βίας» που διαπράτονται, εντός και εκτός αθλητικών εγκαταστάσεων, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη λήξη του αγώνα. Το υλικό αυτό αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο στο πλαίσιο της ποινικής διαδικασίας.


Για την πρόσκαιρη ποτοαπαγόρευση
..


Τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος που βρίσκονται σε ακτίνα μικρότερη των 200 μέτρων απο αθλητική εγκατάσταση στην οποία πραγματοποιείτε αθλητική συνάντηση, απαγορεύετε να προσφέρουν οινοπνευματώδη ποτά 4 ώρες πριν και 2 ώρες μετά την διεξαγωγή του αγώνα. Σε περίπτωση παραβίασης της απαγόρευσης επιβάλλετε πρόστιμο από 30.000 έως 50.000 ευρώ, με απόφαση του οικείου δημάρχου και αφαίρεση της άδειας λειτουργίας του καταστήματος απο 2 - 6 μήνες.


Η εφαρμογή του νέου νομοσχεδίου
..


Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει απο την δημοσίευση του στην εφημερίδα της κυβερνήσεως.

Δεν υπάρχουν σχόλια: